9. lekce 27.9.2019
Informace
Metodická oblast: Adaptace, úkolem je upevňování vzájemných vztahů, rozvoj komunikace, emocionalita, rozvoj jemné a hrubé motoriky a celkové obratnosti
Terapeut: p. Michaela Nová
Přítomní psi: Tessie
Cíl: Hlavním cílem canisterapie je snaha o rozvoj poznávacích, motorických i sociálních dovedností. Pes bude přímým aktérem v aktivitě (např. soutěžení se psem, hra se psem, jeho výcvik), nebo bude sloužit jako motivační prvek např. při rozvíjení motoriky, sebeobsluhy nebo při rozvíjení kognitivních dovedností. Bude zařazeno v neposlední řadě i rehabilitační cvičení.
Dnešní setkání jsme začali procházkou po třídě. Děti si vybraly vodítko a s pomocí jejzapnuly pejskovi na obojek. Potom se nechaly Tessie vést po třídě. Na vyzvání zvedaly vodítko nad hlavu nebo ho dávaly dolů. Po procházce odepnuly karabinku a vodítko vrátily. Za odměnu si mohly dát piškot na pupík a nechat Tessie, aby ho snědla. Dalším úkolem bylo vybrat si barvu, pojmenovat ji, dát na každý puntík piškot a přikrýt ho míčkem. Potom sledovaly, jestli Tessie všechny piškoty našla. Následovala hra s pexesem. Také jsme schovávali granulky Tessie do chlupatého koberce. Kluci si vybrali barvu koberce, pak napočítali daný počet granulí a ty do koberce schovali. Dalším úkolem bylo poskládání rozstřihaného obrázku. To zvládli s pomocí. Podle počtu dílků, ze kterých byl obrázek složený, si vzali stejný počet piškotů, ty naskládali na obrázek a nechali Tessie, aby je snědla. Úplně novým úkolem také bylo poskládání fotky Tessie na špachtlích. Na závěr se šeli opět projít s Tessie po třídě a protože si jeden z přítomných chlapců ukazoval na pupek, dostali ještě pár piškotů, které mu Tessie z bříška mohla sníst. Na památku si odnesli fotku Tessie.
Pomůcky: dózy s pamlsky, agility-pomůcky, kartáče, obojek s postrojem, přikrývky, postroje, didaktické pomůcky, vesta, kolíčky, karabinky.
Datum poslední aktualizace: 23. 4. 2020 15:53