10.lekce 8.10.2019
Informace
Metodická oblast: Adaptace, úkolem je upevňování vzájemných vztahů, rozvoj komunikace, emocionalita, rozvoj jemné a hrubé motoriky a celkové obratnosti
Terapeut: p. Michaela Nová
Přítomní psi: Tessie
Cíl: Hlavním cílem canisterapie je snaha o rozvoj poznávacích, motorických i sociálních dovedností. Pes bude přímým aktérem v aktivitě (např. soutěžení se psem, hra se psem, jeho výcvik), nebo bude sloužit jako motivační prvek např. při rozvíjení motoriky, sebeobsluhy nebo při rozvíjení kognitivních dovedností. Bude zařazeno v neposlední řadě i rehabilitační cvičení.
Děti se přivítaly s Tessinkou a vybraly si každý jedno vodítko, aby si mohly pejska společně povodit po třídě. Děti se na hodinu těšily a už se nemohly dočkat, až zase budou s Tessie si hrát, po příchodu si ji pořád si ji hladily a ta jim přitom olízla tváře. Potom děti měly z aúkol prolézat pod pejskem, následně si lehly na záda a Tessy jim z bříška vyjídala piškoty. Dále následovala aktivita spojená se schováváním daného počtu granutí do barevného koberečku, kde je následně a Tessie našla a snědla. Další aktivitou byla překážková dráha, ktreou zdolala jako první Tessie a až posléze ji následovali kluci, po zdolání překážkové dráhy směli dát kluci Tessie za odměnu piškot z natažené dlaně. Následně si pro uklidnění zvolili hru s pexesem a skládání puzzle. Další aktivitou bylo rozpoznání geometrických tvarů. Kluci zvládli aktivitu na jedničku a za odměnu si zkusili poskládat z PET víček obrázek podle předlohy. Práce se jim dařila a Ressie j eodměnila spokojeným vrtěním ocáskem. N azávěr byla zapojena relaxace a polohování na pejskovi.
Pomůcky: dózy s pamlsky, agility-pomůcky, kartáče, obojek s postrojem, přikrývky, postroje, didaktické pomůcky, vesta, kolíčky, karabinky.
Datum poslední aktualizace: 23. 4. 2020 15:51